Protein-rundstykker!

På bildet ser det ut som dem er friterte, det ser jeg akkurat nå. Jeg lover, de er ikke det. Det er noe av det beste jeg har smakt, om jeg skal være ærlig. 

januar_mat_29

Dette trenger du:

2 ts bakepulver
4 egg
400 g Mager Cottage Cheese
400 g Lettkokte havregryn
Salt, sukrin og kanel.

Sett ovnen på 200 grader med varmluft. Bruk en stavmikser til å blande bakepulver, Cottage Cheese og egg. Tilsett deretter litt og litt havregryn mens du kjører den litt til med stavmikseren. Tilsett også en spiseskje sukrin, en teskje kanel og bittelitt salt. Form bollene med en skje og fordel dem på et bakebrett. La stå i ovnen i 17 minutter.

januar_mat_32

Jentungen elsker dem og har dem også i matboksen sin på skolen i dag. Deilig å kunne sende med henne noe som er hjemmelaget. Jeg skal innrømme at jeg ikke er så veldig husmor på det området. Skjerpings!

januar_mat_31


Vi lagde disse ut fra Espen Hilton sitt innlegg her, men med litt ekstra.

10 kommentarer

  1. Hadde tenkt å lage proteinrundstykker i dag av en oppskrift jeg har brukt mange ganger tidligere. Den inneholder stort dett det samme som her, minus kanel og sukrin, så det skal jeg prøve. Hørtes kjempegodt ut 🙂

    1. tingjegliker

      Ja, prøv. Lover garantert at det smaker godt 😛

  2. Cecilie

    Disse er kjempegode. Jeg pleier også å bruke samme oppskrift som pizzadeig, men da med f.eks basilikum og hvitløk. Prøv også raspet gulerot i rundstykkene, blir ekstra saftige:)

    1. tingjegliker

      OOooO! Det må testes 😉

  3. De der er så gode! Også er man lenge mett også 🙂

    1. tingjegliker

      Jaaa!

  4. Anniken

    Hvor mange rundstykker ble det ca.? 🙂

    1. tingjegliker

      Hei, Anniken. En plass mellom 12 og 15. Husker ikke eksakt 😛

  5. Brigitte

    Disse har jeg også laga! Kjempe gode! Fant en oppskrift via vg.no ! 🙂

    1. tingjegliker

      Kult 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *