Rumpe og mage er alt som betyr noe

Hvis man ikke kan å trene, eller er vant til å trene, vil man oppsøke tips til rumpe og mage. For dem som kan å trene hører man straks at den andre parten ikke gjør det. Det er jo OK, for sånn er det bare. Jeg var sånn selv en gang. Ville ha fin rumpe og flat mage. Som om at jeg ikke eide noen muskler ellers på kroppen.

januar_trening_23

Kort sagt kan jeg vel si at: Du kan trene rumpa større, men du kan ikke trene fettet på magen vekk med mageøvelser.

Vi er forskjellig anlagt genetisk, men jeg kjenner folk som ikke har eid en bakdel, men plutselig har fått det til ved hjelp av trening og (merk:) kosthold. Når man trener musklene må de ha noe å bygge seg opp med. Derfor er det uhyre viktig og få i seg riktig mat. Det er 80 prosent av det hele. Ellers kan du trene i  evigheter uten å oppnå resultater. Maten er viktig, ikke glem det.

Og med mat mener jeg proteiner især.

strakmark

Øvelsen over heter Strakmark:

Rett i ryggen mens du bøyer deg ned. Prøv å la stangen følge lårene dine. Dette er en bra øvelse for bakside lår, rumpe og nederste del av ryggen. Når du er på toppen skal du skvise sammen rumpeballene. På bildet til høyre er jeg ikke helt oppe, men rett før. Jeg hadde ikke et perfekt bilde der, beklager. 

rumpe

Hip trust: Øvelsen alle sverger til for å bygge rumpa. Noen sentre har altså fått den nye bootie-maskinen som gjør dette ve hjelp av å feste et bilde over hoften. Den er gull verdt. Før den har rukket å komme seg alle veier, er denne over gull. Støtt skuldrene/ øverste del av ryggen på en benk. Ha beina litt bredere enn skuldrene og skyv bekkenet opp mot taket. Knærne skal ikke svikte innover selv om det er tungt. Det kan hjelpe å ha en strikk slik at du må presse knærne fra hverandre mens du løfter. Dette gjør også at det treffer bedre på muskelen.

ass

Leg curl: Denne øvelsen elsker jeg. Bakside lår og rumpe. Du ligger og trekker beina mot deg. Enten kan du ligge slik jeg gjør til venstre. Hvis du velger å støtte deg opp slik jeg gjør på bildet til høyre, vil du oppleve at du får bedre kontakt med musklene. Dette gjør at jeg ikke tar like mye vekt på sistnevnte, da det blir tyngre.

mage

Mageøvelse på ball:

Dette er gull verdt for kjernemuskulaturen. Trekk ballen mot kroppen mens du har rygg og bein rett. Prøv å få ballen så nært hodet som mulig, uten at du krommer deg. Det er tungt!

Håper dette var til inspirasjon for ukens trening! Lag deg en fin mandag, blogger mer senere i dag 😀 PS: Buksa mi er kjøpt på X-life HER (annonselenke).

PS2: Følg meg på FB her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *