Da jeg trodde at jeg hadde trent bra

Jeg har rotet litt bak i arkivet på mobilen min, noe jeg aldeles sjeldent gjør. Som regel dukker det bare dumme minner opp som gjør at man savner andre tider, eller blir minnet om ting man helst glemmer. Faktisk så sletter jeg vledig ofte, veldig mye, uten å gå gjennom det.

Likevel ligger der noen bilder. Jeg ser tilbake på tider hvor jeg har følt at jeg har begynt å komme i form, tatt bilder i speilet og så videre. At jeg kunne bli så trent som jeg er nå, det visste jeg faktisk ikke. Og jeg skjønner først nå at jeg ikke har forstått hvordan man skal få gjennomslag av treningen man gjør. Jeg har aldri vært på dette nivået i hele mitt liv, og det er litt morsomt og se tilbake da. Det har altså vært mye mer kosefett rundt magen enn hva jeg ante. Jeg visste rett og slett ikke at jeg kunne bli så liten som jeg er nå.

resultat trening

Og selv om jeg har blitt mindre, har jeg ikke gått ned så mye i vekt. Vekta mi har ligget på 59 kilo under dietten, stort sett. Først nå beveger jeg meg litt ned på 57,9 enkelte dager. Det går litt opp og ned, men det er bra. Det betyr at jeg har bygd muskler under hele prosessen. Jeg startet på 61,1 første gang jeg veide meg. Da var jeg også proppet med karbo og mer til. Dagen før jeg startet hadde jeg nemlig tidenes sjokolademåltid mens jeg ennå ikke skjønte hva jeg hadde begitt meg ut på.

Vel, så er det mulig da. Magen kan bli flat og fin selv om det har vært et barn der inne. Det er litt morsomt, for jeg kan faktisk kjenne glippen mellom magemusklene etter graviditeten. Så det finnes altså spor fremdeles.

Nå er det bare 17 dager igjen. Jeg får lyst til å hyle av å tenke på det. Gleder meg sinnsykt mye til å spise fritt igjen, selv om jeg skal passe på og være flink. Synet mitt på mat er uansett forandret. Det ligger litt mer tanker bak innholdet i hva jeg putter i meg, vil jeg tro. Fullt mulig jeg glemmer også, det vil tiden vise.

Ellers gruer jeg meg også, men det er når jeg tenker på alt som kan gå galt. Så lenge jeg holder ut de to siste ukene som starter på mandag, så skal jeg klare å gjennomføre. Da er det bare poseringstrening som må bankes inn i hodet på meg. Det siste av fett vil også forvinne om jeg klarer fullføre slik sjefen Christian har bedt meg om. Det burde jeg klare, men jeg kjenner at sulten har en helt annen form nå enn tidligere. Ikke at jeg er sulten i magen egentlig, men i hodet. Vil ha alt jeg ser nesten. Når jeg lager mat til ungen steller jeg i stand mye skikkelig god mat. Så nyter jeg at hun kan spise noe så godt! Tenk det, jeg blir glad på andre sine vegne når de spiser god mat. Eller dessert. Eller sjoko… nei, der kan jeg ikke starte, da går det galt.

Nå skal jeg mekke kveldens siste måltid. Jeg har knekt noen koder for å lage meg en sjokoladegrøt. Utrolig hva man finner på når man er nøden. Skal ta bilder slik at jeg kan dele oppskriften med dere i morgen!

Hvis du vil ha tilgang til hele prosjektet fra dag én, må du melde deg på denne mailinglisten! Da får du tilgang til all dietten min og treningsprogrammet.

15 kommentarer

  1. Takk for det, Tanja. Jo, det er sant. Nå er det jo bare slik at jeg holder på med dette prosjektet, og da er det nettopp det det handler om. Etterpå blir det annerledes igjen 🙂

  2. Ha ha. Ja, endret det nå. LItt ko-ko med tall ser jeg. Tiden går for raskt 😉

  3. Wow, du imponerer stadig! Råflink er du, hold ut det lille som er igjen nå<3 skulle veldig gjerne vært der når du skal stille, men det blir desverre for langt. Jeg heier hvertfall på deg uansett!!

  4. Cecilie

    Jeg har blitt så inspirert av deg! Vill så gjerne stille i bikinifitness. Men jeg lurer litt på hvordan hele greiene fungerer? Altså, kan alle treningssentre trene et menneske opp til å stille i bikinifitness eller finnes det «spesielle trenere» for det? :’D hvordan går man frem osv? Mulig litt teite spørsmål, men jeg vet liksom null om det.

  5. Sant nok, men det kan jeg love deg at jeg aldri kommer til å få. Skal spise mye, mye, mye god mat resten av livet mitt 🙂

  6. Har vært veldig interessant og følge deg de siste månedene! Jeg var egentlig ikke fast leser, oppdaget bloggen din gjennom manneposten (veldig mange bra innlegg der, forresten) – og siden du slengte deg på dette prosjektet har jeg fulgt ivrig med (er selv veldig dedikert mtp trening/kosthold)! Er veldig imponert over hva du har fått til/får til! 🙂

    Lurer på en del ting..
    Hva planlegger du og gjøre i tiden etter konkurransen, både kostholds- og treningsmessig? Kommer du til og kjøre en reverse-diet og forsøke og holde på formen igjennom sommeren?

    Og treninga.. du må jo ha lært veldig mye! Har du dannet deg noen tanker om hva du skal gjøre der?

    Og til slutt.. om det skulle ende opp med at du gjør det virkelig bra (misforstå meg rett, bare det at du stiller er virkelig bra), kommer høyt oppe – hva det måtte være.. kunne du funnet på og stille igjen?

    Stå på!
    -ny fast leser av bloggen din

  7. Hei! jeg er i spania nå og lurer på hva produktene heter som du ble anbefalt og kjøpte her nede? 🙂 kanskje du kun ha lagt ut bilde av de på snapchat så det er mulig å screenshot? 🙂

  8. Uff. Ja, det er ikke tid i livet til å lide av sånt. Tenk på det når du får de tankene. Dette er livet, snart er det over. Best å ha energi og være opplagt mens vi er her 🙂

  9. Hei 🙂 utrolig fin blogg!

    Vil bare gjøre dine lesere oppmerksom og kanskje du kunne ha fått dette mer tydelig frem i et blogginnlegg?
    Å være på en konkurransediett er for all del ikke sunt, og noe som ikke skal gjøres av alle eller over en lengre periode. Jeg syns det er sykt kult at du stiller i år, men er viktig å påpeke at dette er ikke en diett for allmennheten eller noe man skal «gjøre for å gjøre det» hvis det ga mening.

    Viktig å ha respekt for sporten er vel det jeg vil frem til :).

  10. Synes faktisk du var finest på det første bildet jeg

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *