Vi kjører fra Venezia til Gardasjøen

// Inneholder annonselenker til Lindex.

Det er dag tre. Vi drøyer den litt før frokost, men har planen klar. Vi skal til Gardasjøen. Daten har begynt å få dreisen på kameraet mitt og tar noen bilder ut fra vinduet på hotellrommet. Det er full trafikk i kanalen rett ved. Vi kunne kjenne tendenser (ikke her), noen steder i kanaler, at det ikke lukter godt. Vi tok aldri noen tur på en slik en, men føler ikke vi har gått glipp av noe. Vi har tatt supre valg hele veien og bestemt oss for hva og hvor – dag for dag.

Vi trasker avsted til båtbussene som går fra San Marco. En båtbuss har fem stopp før den er fremme, vi velger den. Til flyplassen for å hente en leiebil som han booket mens jeg satt og skrev et blogginnlegg. Båtbussen er en liten opplevelse i seg selv, og det er deilig å føle at man mestrer kollektiv i annet land.

Fremme på flyplassen henter vi en Fiat 500g og kjører mot Gardasjøen. På veien stopper vi innom Verona og trasker litt rundt og ser før vi reiser videre.

Verona leverte arkitektur og var et syn verdt å svinge innom. Her finner man også balkongen til Romeo og Juliet, men det orket vi ikke bry oss om. Arena de Verona var fint å se fra utsiden. Vi ble stående å se på det mens vi forestilte oss hvordan det faktisk hadde vært å være tilstede under den tiden når det skjedde grusomme ting her inne foran 30.000 mennesker.

Da vi kjørte ut på motorveien trengte vi bare å trekke en billett, og når vi svingte av et annet sted putta vi billetten inn ved bommen og betalte beløpet som tilsvarte hvor lenge vi har vært på veien. Den første billetten vår kostet cirka 8 euro og var fra flyplassen i Venezia (Venice) til Verona.

Vi kjører videre og kommer frem til Sirmione. En liten utstikker i Gardasjøen. Jeg har ikke tatt nok bilder ennå, ikke nok til å vise alt. Til Gardasjøen herfra var det ikke langt, men jeg klarte å ikke svinge av ved riktig sted, og måtte kjøre en halvtime ekstra totalt for å rette det opp. Veiene er kjempefine og rette, og fartsgrensen er opp i 130 km/t. Jeg følte at uansett hvilken fartsgrense vi fulgte, så kjørte de lokale langt over grensa. Ikke bare sånn litt, men kjempefort. Godt de har brede, fine og gode veier.

Vi kom frem til Sirmione og fant hotell 10 minutter før vi svingte inn. Balkong! Det var en fryd å se hvor vakkert det er her ute. Hotellet vi tok inn på het Desirée og lå langt inn, etter et slott som er en stor attraksjon.

Fordelen med å bo så langt ut på Sirmone er at det ikke er biler som kjører, annet enn oss som bor på et av hotellene og har med bil. Det er stille og eventyrlig, hotellet var fantastisk. God service og litt over tusenlappen for overnatting.

(annonselink) Digger denne badedrakten fra Lindex. Fin i seg selv, men kan også brukes med shorts, som på bildet under.

Skulle ønske jeg hadde noen flere bilder å dele her nå. Vi legger som regel fra oss mobiler på hotellrommet, og noen ganger også kameraet. Det er deilig å gjøre ting kun for seg selv og hjertet også. Ikke noen forstyrrelser, ingen klokke. Bare følelser og tilstedeværelse.

Desto lengre jeg er her, desto mer ser jeg på livet som jeg ønsker. Alt blir så mye enklere. Også ting hjemme føles ut som en drøm når jeg ser det herfra. Ingenting er farlig lengre. Store valg, blir fine valg. Og jeg gleder meg til å dele dem ordentlig med dere.

(annonselink) Kjole fra Lindex HER.

Vi gikk ut og spiste på kvelden, og tittet rundt. Alt vi ser på her er vakkert. Det er virkelig et drømmeparadis å være i. Snakk om å utnytte dagene til det maksimale. Det er det som er så fint med å ikke planlegge. Man har ikke forventninger og tar dagene som de kommer. Ingen stress, og om man ikke rekker en ting så gjør man bare noe annet.

Dagen var magisk og jeg vil anbefale å oppleve Sirmione om du vil ta en biltur i Italia som dette! Nå er det én full dag igjen og den skal jeg skrive om i morgen.