Motivasjon til å trene hardt

Hvordan motiverer du deg selv til trening? Jeg har funnet ut noe som absolutt fungerer for meg. Å se på andre som har lykkes. Bilder som dette gir meg motivasjon. Jeg kjenner hvordan jeg lengter etter å bli sterk, stram og lett til fots. Noen fnyser nok over bildene og tenker at dette er drøyt. Det er helt i orden. Det er ikke meningen at dette skal være din motivasjon, dette er det som fungerer for meg. Om det også inspirerer deg, bra! Målet ditt kan være å gå ned i vekt. Det kan være å bygge muskler. Det kan være å bli raskere. Det kan være å bli sunnere. Det kan være å hoppe høyere. Uansett hva det er, så er det viktig å ha et mål. Om målet ditt er å trene hver dag og ikke ha et spesifik mål, så vil jeg kalle det for et mål i seg selv. Nå har jeg sett tre episoder av Friends på TV. Jeg sank lenger og lenger ned i sofaen og kjente meg døsig. Solen skinner og jeg har aboslutt ingen grunn til å sitte å se på TV i mange timer. Jeg tok frem Internett og begynte lese litt. Bam! Nå har jeg bestemt meg. Jeg har en kaffe-date klokken 14:30. Jeg møter opp i treningsklær slik at det fremdeles er enkelt å dra rett til gymet etterpå. God følelse med en gang. (Visste du forresten at Internett skal skrives med stor forbokstav? Det er sant.) Andre ting som motiverer meg er quotes. Jeg sirkulerer rundt på Internett og finner korte linjer som fester seg raskt. Det er jo så sant som det ene sitatet sier her. Kroppen din er det eneste du må være i resten av livet. Nå skal jeg skrive sånn kort om selvdisiplin. Altså, det jeg jobber sånn iherdig med selv. Jeg leste et sitat som forklarte det så bra. Selvdisiplin er når du ber deg selv om å gjøre noe, og ikke snakker tilbake til deg selv.  Ergo, du tenker i ditt stille sinn: «Jeg burde ha trent nå». Så gjør du det! Ikke la deg selv tenke: «Men jeg burde henge opp de klærne først. Eller jeg vil se ferdig den serien der som ikke gir meg en dritt og mest sannsynlig har jeg sett akkurat denne episoden før, ja. Eller jeg skal kanskje finne meg noe å spise først, så utsetter jeg treningen litt til. Eller jeg får kanskje litt mer energi til trening om en time.» Altså. Sløyf alt som kommer etter ‘men’. Bare tenk det og gjør det. Som Nike sier. Just do it. Akkurat nå. Kom igjen!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *