DEN GODE FØLELSEN ER HER IGJEN

Hva er den gode følelsen? Den gode følelsen er selvfølgelig motivasjon. Å være motivert til å dra seg igjennom en økt. Den første økten er alltid den tyngste. Jeg har jo hatt en lite opphold pga av at jeg var syk nå, men igår hadde jeg PT time med Rune igjen. Det var utrolig deilig. Trente styrker på rumpe og lår, rygg, bryst og mage. Nå sitter jeg her i sofaen og må ta i litt ekstra når jeg skal reise meg opp. Japp, jeg er støl. Blir alltid støl de første dagene når jeg skal komme meg igang igjen. Det er ingenting bedre som passer seg enn at lillesøster kommer på besøk i morgen kveld. Vi har lovt at vi skal trene hver dag mens hun er her. Lillesøster Hanne Kristin utdanner seg som personlig trener, og flytter til Oslo for å jobbe ifra Januar. Så dere som liker henne og ønsker dere en PT, kan jo begynne og spare til neste år, så kan dere bli noen av hennes nye (faste?) kunder 🙂 Jeg kommer til å skrive mer om dette når den tid kommer. Er jo fantastisk at hun har funnet ut hva hun vil holde på med. Hun er en skarp jente som lærer som en svamp. Er utrolig stolt av henne og vet at hun kommer til å gjøre det kjempebra som PT. Er det noe hun kan, så er det trening! Jeg gleder meg til å fortsette treningen, og jeg har mange planer framover. Når man trener, så spiser man automatisk sunnere. For man tiltrekker seg sunn mat. Når man spiser sunt, får man mer energi. Når man har mer energi, er man gladere. Når man er glad, sprer man mer glede. Og man fungerer bedre i jobb. Jeg kan ikke se noen ulemper ved å trene. I tillegg får man litt fri fra hverdagen når man trener. synes det er digg med en time hvor jeg kan fokusere på andre ting. Akkurat nå har jeg noe veldig bra som skjer rundt meg, og noe veldig dårlig. Dette gjør meg litt rar og frustrert. Men jeg merker at den gode følelsen vinner litt da. Jeg er glad generelt hele tiden. Men akkurat når det er snakk om det negative blir stemningen litt dempet. Når jeg ikke snakker om det, er jeg glad igjen 🙂 Jeg har et skjørt i størrelse 34 som jeg har planer om å komme meg inn i. Jeg kjøpte det på tilbud og var sikker på at det passet meg. WRONG. Den knappen ville ikke igjen i midjen. Så målet mitt er å få en slankere midje. Jeg er ikke verst på sjokoladen lenger nå, kanskje jeg har overvunnet suget litt. Nå er det mer brød jeg kjemper imot. Når jeg går hjemme og jobber vil jeg så gjerne ha noe å tygge på. Og helt brødskive. Spiser jo kun grovt og godt brød, men det er ikke noe suksée for målene mine og hive i meg så masse karbo på kveldstid. Det er lett og tenke at man kan spise mer fordi at man trener, men vi må framdeles spise riktig. I morgen må jeg vel lage noe god mat og dele med dere. Jeg skal se hva jeg får tid til. Bestem deg for å dra på trening i morgen. Sett det inn i timeplanen din. Gå å pakk treningsbagen og ha den med deg når du går ut døra i morgen. Om du ikke har tid kan du jo prøve å lage deg tid. Hva med å stå opp en time tidligere? Eller utsette en kaffe? MÅ du i butikken og kjøpe en genser? La heller det være belønning hvis du kommer deg på trening. Lag deg egne belønninger hele tiden, og du vil få en god følelse med en gang. Bare du kommer deg på trening, så slipper du og være skuffet fordi at du ikke kom deg på trening. Hvor mange ganger har du ligget på sofaen og tenkt; Næh, klokken er kanskje litt mye. Og huff. .. jeg orker ikke.. tar det i morgen isteden. Du godtar det fordi at du sa til deg selv at det er greit og trene i morgen. Men samtidi kjenner du litt på følelsen av å svikte deg selv igjen. Og du føler deg tung, lat og energien er lav. Tenk så deilig det er og bare dra allikevel? Du kommer til å sove dobbelt så godt allikevel om du legger deg en time senere. Og det programmet på tv som du bare ser automatisk på, trenger du det? Får du noe som helst ut av å se på det programmet? Bruker du det i hverdagen din? Eller er det bare at du har lyst? Dropp det. La det ligge. Det du får igjen av å være på trening er mye mye bedre! Dessuten har de tv på studio om du er helt gæren etter å få se på det. Om du ikke trener på studio så er det ikke noe som er bedre enn å gå en rask gange på kveldstid når det er stille i gatene og mørkt ute- frisk luft og en deilig lyd når du tråkker i snøen. Neste dag vli du ha mer energi. Du har lyst på noe som gir deg enda mer energi, og du kommer til å ville trene igjen, fordi det var en så deilig vinner følelse, fordi at du klarte og komme deg på trening fordi om at du var så paff i formen som du var. GRATULERER.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *