Å BRUKE PENGER PÅ PERSONLIG TRENER

En merkelig og dyp setning? Jadda. Tenkte jeg skulle fortelle litt om det fantastiske med å trene jeg. Man bruker en time (eller to inkludert reise og dusjing) om dagen (eller kanskje 5 dager i uken om man er kjempeflink), til å reise på trening. På den tiden man er på trening, får man gjort noe hodet og kroppen på samme tid. Vi holder oss i fysisk bedre form, og jeg er sikker på at man lever et lengre liv også! Alt rot og rammel som er samlet oppe i hodet, får man liksom bare sortert ut. Det er en time hvor man kobler totalt ut fra alt annet og konsentrerer seg om å trene mens man gjerne hører på noe god musikk. Jeg har f.eks merket at jeg tenker mye mer framover, enn tilbake, når jeg trener. På en positiv måte. Når jeg har vært på trening, føler jeg meg helt på topp, og det vedvarer resten av dagen, og gjerne den neste også. Det er en vinnerfølelse, fyllt med god samvittighet. Istedenfor å sitte hjemme og ha dårlig samvittighet fordi at man «skulle ha vært» på trening, men heller ble sittende. Jeg føler meg sterkere, og jeg har mye mer energi hele dagen. Folk som aldri trener, spør gjerne: «Hvordan orker du å dra på trening så ofte?» Men her er en faktasetning som motiverer meg: «Du får mer energi av å bruke energi». Hvor fantastisk er ikke det? Det er jo en vinn vinn situasjon. Man orker mye mer, og har krefter til mye mer. Jeg vil anbefale alle småbarnsmødre å trene, det er helt fantastisk å koble bort den tiden man trener. Bare tenke på seg selv, hodet sitt, og kroppen sin. Det er litt sånn bare meg meg meg tid 🙂 Mange lurer på hva det koster å ha en personlig trener. Hva får man igjen for det? Hvorfor skal man bruke det når man kan trene selv? Hvordan i all verden gidder man å bruke så masse penger på det? Og nå skal jeg fortelle om min erfaring med Personlig Trener. Ovenfor ser dere min nåværende trener, Rune. Her står han og skriver opp at jeg har løpt i 10 minutter før trening. Tror han følger med meg litt ekstra nå, siden jeg har vært litt sløvere enn jeg burde. Liker ikke tanken på det altså, men noen ganger er det mer jobb enn andre ganger. Dette er andre gang jeg har personlig trener. Begge gangene er på sats, siden jeg har trent på SATS helt siden jeg kom til Oslo for over fire år siden. I starten trente jeg på Sjølyst, siden jeg bodde der. Så trente jeg på nasjonalen og aker brygge, og til sist trente jeg på Solli da det nye senteret kom der. På solli hadde jeg en kjempestreng PT, som heter for Steve Clarke. Han er «spesialist» og dermed litt dyrere enn andre personlige trenere. Hvordan ha penger til PT ?! Da jeg ble gravid, var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha tilbake kroppen min, og jeg ville se sunn og sprek ut fordi om jeg fikk barn. Jeg har sett altfor mange som lar seg ese ut og slutter å ta vare på selv i etterkant. Synes det er trist å se dem som bruker graviditeten som unnskyldning til å forfalle. Trist for deres egen del, og den mannen som man ikke orker å holde seg i form for lenger. Man blir jo ikke den man ble forelsket i, utseendemessig, og man viser et «gi faen» uttrykk ovenfor den man elsker i livet sitt. Jeg var fast bestemt på å bruke personlig trener etter at jeg hadde født, og jeg visste hvem jeg ville bruke. Tilsammen brukte jeg 17.500 kr på PT timer etter fødselen. Du sitter kanskje og gaper nå? Vel, jeg synes helt ærlig ikke at det er så ille altså. Jeg sammenligner det med andre ting man kan bruke like masse penger på. Jeg begynte å spare da jeg ble gravid, og satt hele tiden av penger inn på en annen konto, som skulle stå klar til jeg var klar til å trene (6-8 uker etter fødselen). Tenk hvis man f.eks reiser til syden da.. 2 uker i syden med fyll og fanteri der kroppen forfaller på det værste (ja alkohol er ille på den måten). Det er sikkert kjempemorro, men jeg vil heller prioritere og bruke de pengene på å strammeopp kroppen min som jeg skal ha med meg resten av livet, som gjør noe med selvbildet mitt, og som får meg til å ha det bra med meg selv. Og når jeg tenker på det på den måten, så synes jeg ikke det er så ille altså. Her er meg på dagens pt time. Dette er utfall. Jeg hater det litt, akkurat dette. Men så vet jeg at det er så utrolig bra øvelse for baken. Noe som er viktig for meg. Jeg har jo ikke pupper, så da må jeg heller fokusere på rompa 😛 Se, jeg er så svett at det glinser av panna mi. haha Jeg kan skrive under på en ting, og det er at man klarer aldri å presse seg selv like hardt/langt som når en Personlig Trener er med og pusher deg. Det er så lett og avslutte når man føler seg halvsliten, fordi at man ofte er satt slik sammen. Etter min forrige runde med PT kjente jeg at jeg ble avhengi. 3 mnd etter fødselen, så jeg bedre ut enn før jeg ble gravid, og jeg var superstolt av meg selv. Nå trener jeg på SATS Bislett, og jeg elsker det senteret. Jeg trener med Rune, og er kjempefornøyd. Han er en gotrønder med humor, og vi har det gøy samtidig som vi trener. Om man ikke ønsker å trene med en gutt, så kan man jo trene med en jente også. Jeg har pt timer to dager i uka, hvor jeg yter max innenfor styrke. De andre dagene er det meningen at jeg skal løpe, også kan jeg trene litt mage. Det er merkverdig hvor viktig den magen blir for jenter som har vært gravide! For å lese om personlig trener på SATS kan du trykke deg inn her. Den siste plussen som er en megapluss er jo minisatsen. Jenta mi er jo med meg som regel, siden hun bare har to dager i uken hos Dagmamma. Her får hun vært i en og en halv time sammens med mange andre barn, og lekt seg skikkelig. Når vi ankommer SATS lyser hun opp, fordi hun vet at hun skal inn i det store lekerommet. Dette bildet tok jeg gjennom glasset idag da jeg skulle hente henne. Hun seg meg og er i full fart på vei mot grinden hvor jeg skal hente henne. Skikkelig ivrig og litt stresset for å komme tilbake til Mamman sin. Så er det jo godt med et lite avbrekk for henne også, hun får virkelig brukt masse energi, også går hun så utrolig godt sammens med alle de andre barna og voksne. Det er aldri noen problem og levere henne der, for hun er så glad og utadvendt at hun bare løper rett inn og til lekene, så vinker hun ivrig hade til meg. Hun vet jo at jeg kommer og henter henne om ikke så lenge 🙂 Så, konklusjonen min er noe som ligner dette; Ikke sitt hjemme og sutre over det lille eller mye ekstra du har på kroppen til kjæresten eller vennene dine. Ikke sitt å ha dårlig samvittighet for at du aldri kommer deg på trening. Ikke tro at du ikke klarer å få bort det flesket du har rundt midjen, på lårene, eller armene. Bare KOM DEG OPP AV SOFAEN, og pell deg på trening. Det er så enkelt som å ta på noe godt å trene i, snurpe på skoene, og gå ut døra. Verre er det ikke. Og har man ikke treningssenter, så han man alltids naturen. Og der kan man løpe bra! 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *